| Hallo it's me, Rainer from Germany | |
|
+13MicroGruas zaratustra Cordovox Ulrich Jorge Ferreira Luis Filipe Goios Ghost4u Fran João Henrique Milton fredy António José da Silva Derainer 17 participantes |
Autor | Mensagem |
---|
Derainer
Mensagens : 3 Data de inscrição : 18/02/2012 Idade : 74 Localização : Germany Lippstadt
| Assunto: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 05:56 | |
| Queridos amigos aqui no fórum, Pelo conhecimento de António da Silva no fórum Alemão AAA, vim a este fórum do AAP, e estou feliz como convidado por estar aqui. Gostaria também de me apresentar. Mas como eu não falar Português, pedi ao Antonio para traduzir isto para mim. Aos 15, comecei um estágio como torneiro mecânico e terminei com 18. Meu pai tinha esse desejo. O que eu queria era tornar-me um técnico de rádio e televisão mas isso não deu em nada. Depois da minha aprendizagem, eu ainda trabalhei alguns anos nesta profissão. Aprendi a técnica de fresagem e engenharia de precisão. Em seguida, veio o desejo em mim, para estudar engenharia mecânica. Eu terminei meus estudos e conseguiu um emprego na construção na grande empresa IMA, onde eram trabalhadas madeiras com maquinas CNC. Paralela a minha profissão, fui sempre um apaixonado pelo áudio analógico (desde 1970 quando eu tinha 20). Em 1977, equipei em duas salas numa cave em casa dos meus pais, um pequeno mas muito bem equipado estúdio de gravação. Em 1983 larguei o meu trabalho e comecei com o meu primeiro estúdio de gravação por conta própria. Entre1981 e 1990, gravai uma dúzia de LPs. Isso significa que eu fiz as gravações analógicas e trabalhei-as. As masters eram então enviadas para a Sonopress e Pallas onde eram feitas as mães e depois prensadas. Para alem do estúdio de gravação ainda abri também um estúdio de Filmes e Vídeos. Passado uns anos, isto tornou-se a minha atividade principal. Mais de 500 filmes industriais e de publicidade foram produzidos por mim. Eu tinha trabalho e filmava em quase todos os continentes. Meu melhor cliente foi a empresa Benteler aqui em Paderborn. Também fiz dois trabalhos em Palmela na Auto Europa e Benteler. Em 2000 tive um grave problema de saúde e tive que desistir do meu trabalho e da minha empresa. Desde 2004, que me sinto muito melhor, e posso trabalhar de novo como antes. Hoje uso toda a minha experiência e tudo que eu aprendi e aplico no meu hobby que é desenvolver e fazer gira discos e por sua vez este conhecimento serve para desenvolver a maquina de corte na qual estou a trabalhar. A minha vida tem muitas facetas, engenheiro mecânico, engenheiro de som e produtor de LP’s, cameraman e produtor de Filmes. Agora aqui estou eu, um viciado em analógico como muitos de vocês e nada mais. Sobre o meu sistema em minha casa, é tudo tralha velha acumulada ao longo de 30 anos, nada de especial, mas que toca muito, muito bem. Mas isso será para outro post. -Saudações a todos aqui no fórum. (thank you Antonio for this translation) Rainer (Derainer) | |
|
| |
António José da Silva Membro AAP
Mensagens : 64575 Data de inscrição : 02/07/2010 Idade : 58 Localização : Quinta do Anjo
| |
| |
fredy Membro AAP
Mensagens : 5130 Data de inscrição : 08/02/2011 Idade : 62 Localização : Casal do Marco - Seixal
| |
| |
Milton Membro AAP
Mensagens : 15388 Data de inscrição : 02/07/2010 Idade : 63 Localização : Scalabicastro, naquele Jardim á beira, mal plantado
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 09:41 | |
| Wellcome Ranier !! Your speech is well recognised as we all understand analog language. Keep in touch with this comunity of loonies!! | |
|
| |
João Henrique Membro AAP
Mensagens : 1574 Data de inscrição : 21/07/2010 Idade : 59 Localização : Lisboa
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 09:54 | |
| | |
|
| |
Fran Membro AAP
Mensagens : 8496 Data de inscrição : 08/12/2011 Localização : Usuário BANIDO
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 11:10 | |
| Rainer, Hope you have time to enjoy this place. Regards from Azores islands, Francisco | |
|
| |
Ghost4u Membro AAP
Mensagens : 14349 Data de inscrição : 13/07/2010 Localização : Ilhéu Chão
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 11:23 | |
| Sehr geehrte Derainer,
Obwohl es nicht zu analogen süchtig und nicht von einem System aus einer anderen Welt zu verfügen, denn ich höre Musik über einen Radio-Batterien, ich begrüße Ihre Anwesenheit bei diesem Forum.
Herzlich Willkommen! G4U | |
|
| |
Luis Filipe Goios Membro AAP
Mensagens : 10506 Data de inscrição : 27/10/2010 Idade : 66 Localização : Lanhelas - Minho
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 12:24 | |
| Bem-vindo ao AAP, Rainer !!! Amigo de um amigo, amigo é. Esperámos todos aprender contigo. | |
|
| |
Jorge Ferreira Membro AAP
Mensagens : 3386 Data de inscrição : 05/11/2011 Idade : 56 Localização : Palmela
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 12:55 | |
| Willkommen Rainer, Ich sehe, Sie haben großes Wissen und Weisheit, um neue Schneidemaschine zu entwickeln.
Wir alle hoffen, dass Sie schnell zu beenden dieses Projekt und das ist ein großer Schritt vorwärts bei der Herstellung von höherer Qualität Vinyl.
Benvindo Rainer, vejo que você tem grandes conhecimentos e sabedoria para desenvolver a nova maquina de corte.
Todos esperamos que você consiga rápidamente terminar esse projecto e que seja um grande salto em frente na maior qualidade da produção de vinilo.
| |
|
| |
Ulrich Membro AAP
Mensagens : 4947 Data de inscrição : 06/10/2011 Idade : 46 Localização : Aveiro
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 12:55 | |
| You're very kind Rainer Thanks for your words, explaining your great passion/work. The best | |
|
| |
Mensagens : 64575 Data de inscrição : 02/07/2010 Idade : 58 Localização : Quinta do Anjo
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 12:56 | |
| Esse alemão está com elevada qualidade. _________________ Digital Audio - Like Reassembling A Cow From Mince If what I'm hearing is colouration, then bring on the whole rainbow...The essential thing is not knowledge, but character. Joseph Le Conte | |
|
| |
Cordovox Membro AAP
Mensagens : 817 Data de inscrição : 27/12/2011 Idade : 63 Localização : Alfarim/Sesimbra
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 15:55 | |
| E não falo alemão, a não ser "gesundheit"
Mas... wilkommen Rainer
Cheers | |
|
| |
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 15:58 | |
| - Cordovox escreveu:
- E não falo alemão, a não ser "gesundheit"
Olha, um grande Gesundheit para ti também. _________________ Digital Audio - Like Reassembling A Cow From Mince If what I'm hearing is colouration, then bring on the whole rainbow...The essential thing is not knowledge, but character. Joseph Le Conte | |
|
| |
Cordovox Membro AAP
Mensagens : 817 Data de inscrição : 27/12/2011 Idade : 63 Localização : Alfarim/Sesimbra
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 16:03 | |
| Ehehehehehehhhehe | |
|
| |
zaratustra Membro AAP
Mensagens : 4762 Data de inscrição : 09/07/2010 Localização : Frossos, Albergaria-a-Velha
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 22:46 | |
| Bem-vindo Rainer.
Saudações. | |
|
| |
MicroGruas Membro AAP
Mensagens : 3209 Data de inscrição : 12/11/2011 Idade : 55 Localização : Oriente
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 23:10 | |
| wellcome in the mad house has you can see from previous posts, language is no barrier. Hey guys, one of us has a CNC machine. now we have someone who can cut our turntables. i want a turntable just like the top JC VERDIER MAGNUN. 60kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! seriously Rainer wellcome
Última edição por microseiki em Ter Fev 21 2012, 23:51, editado 1 vez(es) | |
|
| |
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 23:13 | |
| - microseiki escreveu:
- 60kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grua já tu tens..... )__((: _________________ Digital Audio - Like Reassembling A Cow From Mince If what I'm hearing is colouration, then bring on the whole rainbow...The essential thing is not knowledge, but character. Joseph Le Conte | |
|
| |
MicroGruas Membro AAP
Mensagens : 3209 Data de inscrição : 12/11/2011 Idade : 55 Localização : Oriente
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Ter Fev 21 2012, 23:17 | |
| pois é! nem me lembrava. ja posso levantar o menino )__((: )__((: )__((: e passei o carnaval com ela a trabalhar | |
|
| |
MAXMIX Membro AAP
Mensagens : 171 Data de inscrição : 06/07/2010 Idade : 58 Localização : QUINTA DO CONDE
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Qua Fev 22 2012, 00:21 | |
| Hallo Rainer
Herzlich Willkommen in dieses forum.
| |
|
| |
Derainer
Mensagens : 3 Data de inscrição : 18/02/2012 Idade : 74 Localização : Germany Lippstadt
| Assunto: Thank you Qua Fev 22 2012, 11:15 | |
| Well my friends of analog audio, I want to say: thank you very much for your compliments. I write in english, because I can not speak portugese. I hope, that english is ok for most of you. @ To Microseiki: If you have time, maybe 2 years, you can get one of my new Turntables, the DDD-2012. I'm designing and working on a new one, which will have a 40 kg chassis and a 30 kg platter, with vacuum clamping. It will become a direct drive with a special developed motor. And its platter is beared totally magneticly. Up to 4 Tonearms you can mount on this TT But it can also be equpped with my new tangential Tonearm. This new Turntable is one of the next steps and the basis for the cutting-lathe. But it's still a long way. All my best wishes to all of you, here in the AAP Thank you, Rainer | |
|
| |
Duarte Rosa Membro AAP
Mensagens : 2033 Data de inscrição : 27/12/2011 Idade : 48 Localização : Abrantes
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Qua Fev 22 2012, 12:57 | |
| | |
|
| |
MicroGruas Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Qua Fev 22 2012, 13:49 | |
| I´ll be waiting for such a behemoth. As for beeing a Direct Drive, some purist won´t like it. but when right its the way to go. i own a EMT 948. just gorgeous! but he is really unforgiven on the source (those black discs that we love so much). For some reason they are associated with 300B/2A3 and other similar equipement. Notice that i don´t blame the gear, but the recording itself. of course some jazz/blues and so on from the 40´s onward can sound awfull, we could spend the all week talking about it. just hope we keep in touch. I think the rest of the guys also want to follow the development of such a machine. | |
|
| |
MicroGruas Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Qua Fev 22 2012, 13:54 | |
| just one more thing, is it based on the Micro SZ-1? something similar? beautifull. just the concept puts me drooling | |
|
| |
Djlitss Membro AAP
Mensagens : 896 Data de inscrição : 29/10/2011 Idade : 58 Localização : Chaves
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Qui Fev 23 2012, 01:02 | |
| | |
|
| |
seven Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 17:45 | |
| Hello Rainer,
Welcome!
Another proof that music and everything connected is an Universal language!
I´m fan of tangential tonearms, send some photos of your projects! I use an Eminent Technology ET2.
REgards,
Seven | |
|
| |
seven Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 17:47 | |
| For the photo you choose, it seems you also use a Dynavector, I have a 17d3, we´ll a have a lot to take about!
Regards,
Seven
Ps: do you used to pot on the diyaudio forum? | |
|
| |
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 17:52 | |
| _________________ Digital Audio - Like Reassembling A Cow From Mince If what I'm hearing is colouration, then bring on the whole rainbow...The essential thing is not knowledge, but character. Joseph Le Conte | |
|
| |
MicroGruas Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 18:27 | |
| | |
|
| |
seven Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 18:28 | |
| Tinha visto por alto, o que é uma grande injustiça para est incrível trabalho.
Sempre tinha pensado porque é que ninguém fazia um braço assim que podia (ainda) até ler a espira e corrigir o descentramento do disco e enviar ao motor um sinal para correcção da velocidade!
Ou monta-lo num Nakamichi tx1000...
Inctrível!
Muitos, muitos parabéns, espero que dê origem a um gira-discos com braço tangencial state-of -the-art!
É um previlégio termos no forum alguém com conhecimentos e capacidade para isto!
Um abraço,
Seven
traduzindo para o Rainer.
I has seen the post but hadn´t noted it was you and I hadn´t read closely.
I had thought that with the actual technology someone could do a motorised tangential tracker that had the signal from the record spire and adjusted the position of the stylus accordingly to deal with off-center records (it could even send a signal to the motor to correct the speed drift) and you DONE something that aproaches!
That would finally resolve a problem solved by the Nakamichi TX1000, in which a arm similar to yours woul be excelent.
Manufacters charge a lot fot turntables that doesn´t seem to solve the basic issues you solved!
Incredible!
My congratulations for your achievement and I hope it originates a state of the art turntable with tangential tonearm.
It is a previlege to have someone with those skills and knowledge in this forum!
Regards,
Seven | |
|
| |
seven Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 18:53 | |
| | |
|
| |
seven Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 18:53 | |
| Esta ultima era especialmente deidcada ao amigo Micto-Seiki! | |
|
| |
MicroGruas Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 20:18 | |
| | |
|
| |
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 20:19 | |
| _________________ Digital Audio - Like Reassembling A Cow From Mince If what I'm hearing is colouration, then bring on the whole rainbow...The essential thing is not knowledge, but character. Joseph Le Conte | |
|
| |
MicroGruas Membro AAP
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 20:34 | |
| | |
|
| |
Ulrich Membro AAP
Mensagens : 4947 Data de inscrição : 06/10/2011 Idade : 46 Localização : Aveiro
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany Dom Fev 26 2012, 22:25 | |
| | |
|
| |
Conteúdo patrocinado
| Assunto: Re: Hallo it's me, Rainer from Germany | |